Welkom bij Stichting Drie Eigen

Aanleiding tot het oprichten van de Stichting Drie Eigen is het opnieuw actueel worden van de dreiging van een ontgrinding van het grensoverschrijdende natuurgebied het Vijverbroek. In de Stichting zijn burgers van Kessenich, Thorn, Ittervoort en Neeritter vertegenwoordigd, die hun verontrusting over de gevolgen van een ontgrinding al kenbaar hebben gemaakt bij Nederlandse en Belgische overheidsinstanties.

Agenda 2016

Zondag 13 maart
Opening wandelseizoen Kessenich en opening infopunt Rivierpark Maasvallei De Smakerij in Kessenich
Onder leiding van een Maasverkenner wordt een wandeling gemaakt door het Vijverbroek, een bijzonder natuurgebied dat een eeuwenoude band heeft met de Maas.
Schepen van Toerisme Sylvie Vanmontfort en burgemeester Jo Brouns heten de wandelaars welkom bij het startpunt van de wandeling De Smakerij.
Na afloop van de wandeling bieden de eigenaren van De Smakerij ,Luc en Danielle, een hapje en een drankje aan op hun vernieuwd terras.
Start om 13.45 uur aan De Smakerij (oud douanekantoor) in Kessenich.
Deelname €2 per persoon, €5 per gezin, leden Natuurpunt gratis.
Inschrijven niet nodig.
Kleding en schoeisel aanpassen aan de weersomstandigheden.

18,19 en 20 maart aktie Straat-Net
Evenals voorgaande jaren wordt door leden van de Sticting Drie Eigen in samenwerking met Natuurpunt deelgenomen aan deze aktie.
Bijeenkomen zaterdag 19 maart om 09.30 uur aan de Ambassade.

Wilt u op de hoogte blijven van onze activiteiten binnen de Stichting Drie Eigen? Bezoek dan regematig onze website! Klik hieronder voor een overzicht van de komende activiteiten.